søndag 29. august 2010

Gamle Lier Mentalsykehus

Tidligere i år tok vi turen til gamle lier mentalsykehus, et sykehus som ble opprettet av staten tidlig på 1900 tallet for å forbedre mentalhelsen i Norge. Dette er et sted hvor mange sjeler har lidd og hatt mye smerte. Det ble forlatt i 1986, møbler og inventar ble forlatt i bygningene. Det sies også at det ble funnet gamle journaler i et av husene.


Stedet er utrolig fasinerende!

Man blir grepet av tanken på hva som har foregått i på dette stedet når man vandrer rundt i rommene.


Jeg anbefaler at du leser 23-salen av Ingvar Ambjørnsen, den skildrer hva slags forferdeligheter som har foregått her.



Det sies at det spøker der....

1 kommentar:

  1. Hei!
    Jeg forsøkte å finne en e-postadresse jeg kunne kontakte deg på, men det fant jeg ikke, så jeg forsøker å kontakte deg via en kommentar i stedet.
    Mitt navn er Geir Karlsen, og er en hobbyblogger med nettstedet The Grim Reaper (https://www.thegrimreaper.no/). Jeg lager et lite innlegg om Lier mentalsykehus, og trenger noen bilder. Kunne jeg benyttet noen av dine fra denne siden? Med kreditering selvsagt. Hvis mulig, så svar meg gjerne på denne kommentaren eller send meg en e-post til postmaster@thegrimreaper.no :).

    Med vennlig hilsen
    Geir Karlsen

    SvarSlett